Az emberek okos megoldásokat, telefonokat használnak, és szokásaikat figyelembe véve az egyik legfontosabb előny, hogy az okos telefon-alkalmazások megkönnyítik a mindennapjaikat. Gondolhatunk itt akár a kommunikációs tevékenységekre, akár az információ továbbításokra, a fotók készítésére és a GPS alapú helymeghatározásokra, navigációs szolgáltatásokra.
Ezen kívül az okos-alkalmazásból legyen az Telefon, Tablet, PDA -ról (PDA -Personal Digital Assistant – személyes digitális asszisztens.) érkező információk strukturáltabbak, gazdagabbak a többi csatornán, különösen az e-mail csatornán keresztül beérkező információkhoz képest.
Hasonlóan az okos telefonnal rendelkező állampolgárokhoz, az elmúlt néhány évben a hazai cégek is törekednek okos megoldások alkalmazására. Ezek kvázi „önkiszolgáló” csatornaként működnek, teljes rendszer integrációval. Ez a központi rendszerben, ügyviteli szoftverrel, integrált vállalatirányítási rendszerrel való integráció is további költségmegtakarítást jelent, mivel a gazdag és strukturált adatok, információk ilyen módon történő gyűjtése is előny. Mind az ügyfél mind a cégek pénzt takarítanak meg azáltal, hogy kiküszöböli a helyszíni megjelenés kötelezettségét és az ott esetleg felmerülő problémákat.
Az okos alkalmazások lehetővé teszik mindenki számára, hogy bármikor és bárhonnan kapcsolatot kezdeményezzenek, eljárást kezdeményezhessenek, ami jelentős, főként időbeli és költségtakarékossági előnnyel jár a többi kommunikációs csatornával szemben. Egyfajta szemléletváltás lehet az is, hogy okos eszközük van és helyben is „meg tudják csinálni”. Ha vissza kell menniük az otthonukba, munkahelyükre és be kell jelentkezniük a számítógépükre vagy telefonhívást kell kezdeményezniük, hogy kapcsolatba lépjenek különböző hatóságokkal, akkor kevésbé valószínű, hogy ezt meg is teszik, vagy akár adatvesztéssel is járhat.
Az applikációkon keresztüli ügyintézésnél meg van az időbeli előny lehetősége, hiszen nincs várakozási idő az ügyintéző számára.
Miért ne?
Miért ne jelentene előnyt az Applikáció (Storage APP) egy raktárban, ahol a dolgozók papírra nyomtatott szedési terv helyett olyan okos felületen dolgozhatnak, mely azonnali információt ad az irodistáknak az összekészített, vagy betárolt termékek állapotáról, mennyiségéről, hollétéről.
Előnyt jelent az Applikáció (Alvállalkozó APP) egy építkezésen, ahol a fővállalkozó azonnal tudja ellenőrizni/dokumentálni a megbízott, éppen levonulni akaró alvállalkozó munkáját, így az esetleges javításokat listába tudják szedni, a ténylegesen elvégzett kijavításokat össze tudják vetni a rendszerben elmentett hibákkal. Sőt az adatok felhalmozódásával számosítható egy DTR – Döntés Támogató Rendszer segítségével melyik alvállalkozót éri meg alkalmazni a hatékony, megbízható, határidőre elvégzett munkája miatt.
Miért ne jelentene előnyt az Applikáció (Slepptúra APP) egy értékesítő/kiszállítókat alkalmazó cég esetén, ahol az értékesítő kollégák a megrendelt termék mellett extra eladást is tudnak generálni az autójuk készletéből. E mellett azonnal megrendelést tudnak beküldeni a központi raktárba következő kiszállítási igényként, így felgyorsítva annak szedési folyamatait. Csökkentve az állás időt, de akár műszakok (éjszakai műszak) megszüntetésének lehetőségére is megoldást nyújthat. Egyszerűbb gyártási folyamatok esetén gyártás támogatásként is működhet, mert a megrendelések gyűjtésével pontos gyártási mennyiség határozható meg, mellyel élelmiszeripar esetén csökkenthető a megromlásra/akcióra ítélt termékek mennyisége.
És még sorolhatnánk az okos megoldásokat a Tandofer Informatikai Kft. tudástárából, szolgáltatásaiból:
Építőipar:
-projektek, építkezések közötti készletek mozgatása,
-alapanyag projekt helyszínre rendelése, és változásának lejelentése,
-dolgozók projekten történő munkába állásának ellenőrizhetősége,
Szerviz:
-több beállós szervizben anyag és munkaidő ráfordítás munkalapon,
-mezőgazdasági gépek munka közbeni hiba elhárítása és le jelentése digitális munkalapon, anyag és munkaidő könyveléssel,
-gépszerviz le jelentése külső helyszíni javítások TMK esetén,
Szolgáltatás:
-időpont foglalási lehetőség ezzel kiküszöbölve a folyamatos telefonhívásokat,
Gyártás:
-gyártási folyamatok lejelentése gyártásközi terminálokon,
-készletek mozgatása raktárból, gyártási helyek között,
Raktár:
-készletek betárolása, áttárolása, mozgások raktáron belül és közöttük,
-leltár folyamatok lekezelése,