integ century

Kereskedelem

KERESKEDELEM

BEJÖVŐ SZÁLLÍTÓI ÁRAJÁNLATOK
KIMENŐ VEVŐI ÁRAJÁNLATOK
BEJÖVŐ VEVŐI MEGRENDELÉSEK
BEVÉTELEZÉS
PROJEKT AJÁNLATKEZELÉS
ÉRTÉKESÍTÉS

A Kimenő árajánlat az üzleti tranzakciók al menüét képezi. E menüpont alatt történik az üzletvitelhez kapcsolódó kimenő árajánlatok kezelése. A helyesen kitöltött dokumentum mentésekor a rendszer automatikusan generál bizonylatszámot. Egy kimenő árajánlat esetében ugyan csak van lehetőség szolgáltatás rögzítésére is, mely szintén a lista feletti eszköztáron kapott helyet. További funkció a kimenő árajánlat végleges nézetben az „Ajánlat e-mail küldése”. Használatával lehetőség nyílik a kimenő ajánlat azonnali e-mailben való elküldése. Az ajánlat e-mail küldése gombra kattintva a rendszer automatikusan generál a nyomtatvány típusnak megfelelően egy PDF dokumentumot, melyet csatolmányként elhelyez a küldendő e-mailben.

A Bejövő megrendelés az üzleti tranzakciók al menüét képezi. E menüpont alatt történik az üzletvitelhez kapcsolódó bejövő megrendelések kezelése. Új vevői rendelés létrehozása esetén a „Kapcsolat”, „Saját cég”, „Ügyfél” és „Rend. paraméter” paramétereket kötelezően meg kell adni. A helyesen kitöltött dokumentum mentésekor a rendszer automatikusan generál bizonylatszámot. A Rendelési sorok lapon kell felrögzíteni minden, az adott megrendelésben szerepeltetni kívánt termék jellegű tételt. Történhet kézzel, de digitális úton érkező megrendelések is rögzítgetők. (EDI, xml, csv, etc…)

Bevételezési folyamat mind produktív, mind in produktív termékek esetén hasonlóan működi. A szállító felé kiküldött megrendeléseink a termék érkezésekor átfordíthatók bevételezéssé, így a már egyszer felvitt rendelési adatokat tudjuk felhasználni betároláskor. Ekkor már csak az esetleges mennyiségi eltérést kell feljegyeznünk. Vonalkód leolvasó rendszerek segítségével a termék, átvétel után a megfelelő raktárba, azon belül lokációra könyvelhető. In produktív termék esetén pontosan meg kell győződni, hogy a cikkszám szerepel-e a rendszerben!

A rendszerben lehetőség van egy kimenő ajánlat Projekt ügyhöz való csatolására. Ez a gyakorlatban azt jeleni, hogy adott kimenő árajánlathoz hozzá lehet rendelni egy projekt számot, mely már az ajánlattól végig követi a kereskedelmi folyamatot. Így jól látható, hogy a projekthez tartozó termékek és szolgáltatások egyidejű elérésekor mi az az ideális időpont amikor a vevő, de akár a gyártómű kiszolgálhatóvá válik. Ennek következtében nagyon hatékonyan vissza kereshetők, analizálhatók hasonló projektek költség oldalról.

A rögzített vevői rendelésből először kitárolási lista készül, melyen feltüntethető teljes, vagy részleges kiszedés, attól függően hogy a készlet elérhető, és/vagy a vevő ezt jóvá hagyta szerződésben. Itt megjelenhetnek olyan tételek is, melyek már korábban Foglalt státuszba kerültek (FIFO funkció) a Partnerünk részére. A kitárolás után ebből a listából szállító, számla készíthető. A törzsadatok hibátlan kitöltése esetén (deviza, árfolyam, ÁFA) a vevői számla az iktatószám és banki csomag sor generálása után a véglegesítéssel együtt történik. Ekkor a számla bekerül a Végleges nézetbe, ahol már látszik a hozzá generált iktató szám is.